milstone-logo
משלוח חינם בקנייה מעל 99 ש"ח

המדריך השלם לתחזוקה וניקוי הפרקט שלכם

המדריך השלם לתחזוקה וניקוי הפרקט שלכם

פרקט עץ הוא ריצוף אלגנטי שתמיד נראה טוב, ומוסיף לבית חמימות ואופי. עם זאת, רצפת פרקט דורשת תחזוקה קבועה, כדי לשמור על מראה טוב ומבנה שלם.

כדי לשמור עליו כמו ביום התקנתו, אתם צריכים לאמץ הרגלים נכונים של ניקוי פרקט יעיל ותחזוקה, באמצעות ושימוש בחומרים כמו דבק לפרקט עץ או שמן לדק עץ. מבולבלים? אין סיבה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מתחילים מהיסודות

לפני שמוציאים את התותחים הכבים, יש להתחיל מהיסודות: ניקיון קבוע באמצעות טאטוא ושאיבת אבק. מומלץ לבצע אחת או את שתי הפעולות הללו מדי יום, או לפחות כל יומיים, כדי להסיר אבק ולכלוך שעלולים לשרוט את פני השטח.

מעבר לזה, בערך פעם בשבוע מומלץ לשטוף את הרצפה, באמצעות חומר לניקוי פרקט באיכות גבוהה. יש לבחור חומר שמתאים לסוג הריצוף שלכם והגימור שלו. אל תשתמשו ביותר מדי מים, מכיוון שהם עלולים לגרום להתנפחות של העץ, בליטות ועיוותים.

משמנים ליצירת שכבת הגנה

כדי לשמור על הברק והעמידות של הפרקט שלכם, יש למרוח שמן לפרקט עץ כל חצי שנה עד שנה. שמן לדק חודר לעץ, מזין אותו ועוזר להגן עליו מפני בלאי יומיומי. לפני מריחת השמן יש לנקות היטב את הרצפה באמצעות חומר לניקוי פרקט ולאפשר לה להתייבש לחלוטין.

מרחו שמן לפרקט עץ באופן שווה על פני השטח. הניחו לשמן להיספג לפחות 20 דקות, ואז תנגבו את העודפים עם מטלית נקייה ויבשה. צחצחו את הרצפה עם מטלית רכה או מכונת ליטוש לגימור חלק ואחיד. לאחר מכן, אפשרו לפרקט להתייבש במשך 24 שעות לפני שתצעדו עליו או תניחו רהיטים.

מסירים כתמים וסימנים

אין מה לעשות, כמה שלא תתאמצו הפרקט עלול להינזק מנוזלים שנשפכים, שפשופים וכתמים. כדי להסיר כתמי מים, אפשר להשתמש בתערובת של חומץ ומים. כתמי שמן או שומן וסימני שפשוף דורשים תכשיר מקצועי.

מתקנים ומחליפים במידת הצורך

יש גם נזקים שדורשים לא ניקוי פרקט אלא תיקון שלו, באמצעות דבק לפרקטים מסוג אפוקסי או אחר.

ניתן לחבר קרשים רופפים או לתקן קרשים פגומים באמצעות חומר מתאים. יש למרוח שכבה דקה של דבק לפרקט על גב הקרש, להצמיד אותו היטב למקומו ולנגב את השאריות שלו עם מטלית. הניחו חפץ כבד, כמו ספר, על הקרש כדי להחזיק אותו במקומו בזמן שהדבק מתייבש.

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להחליף חלקים שנפגעו. הסירו בזהירות את הקרשים הפגומים, נקו את האזור ומרחו דבק לפרקטים על החלק החלופי כדי להצמיד אותם לתת-הרצפה.

ניקוי פרקט – כל מה שאתם צריכים ב מילסטון

בעזרת המדריך הזה, תוכלו להבטיח שהרצפה שלכם תמיד נראית נפלא ומשרתת אתכם נאמנה. צריכים חומרי ניקיון, הדבקה, איטום וכו' לפרקט? אתם מוזמנים לבחור את החומרים הטובים והיעילים ביותר, מתוך הקטלוג הנרחב שלנו.

שיתוף התוכן באמצעות:
מוצרים שקשורים למאמר זה:
מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?

חייגו לטל. 03-6444039 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

×

עגלת קניות

מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?
נשמח לשמוע מכם

חייגו לטלפון 08-6110111 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.